FOTOGRAFIA PRODUKTOWA
Fotografia reklamowa, kreowanie wizerunku firmy
fotografia produktowa katowice

Napisz do nas przez Messenger! 

Fotografia produktowa.

Fotografia produktowa to gałąź fotografii komercyjnej, która prawie precyzyjnie, ale atrakcyjnie reprezentuje produkt. Główne zastosowanie fotografii produktów znajduje się w katalogach produktów i broszurach, przy czym część obrazów produktów jest również wykorzystywana w reklamach.

Wyzwania związane z fotografią produktową to:

  • aby reprezentować produkt bez zniekształceń
  • aby przedstawić produkt w dobrym oświetleniu, z miękkimi cieniami i bez widocznych odbić
  • szybkie fotografowanie szeregu produktów, pojedynczo, aby cienie i światło były spójne

Szczególnie trudne produkty do sfotografowania to:

  • produkty przeźroczyste
  • produkty o wysokim współczynniku odbicia
  • produkty białe lub czarne

W przypadku większości typów produktów, standardowa konfiguracja do fotografowania jest namiotem bezcieniowym wystarczająco dużym dla największego produktu w ofercie, tła, statywów i lamp błyskowych. Zamiast flashów można wykorzystać śystemy światła stałego, co ułatwia wizualizację cieni, chociaż generalnie nie jest to duży problem przy korzystaniu z namiotu bezcieniowego.

W przypadku niektórych rodzajów produktów, takich jak biżuteria, preferowana jest teksturowana tkanina w kontrastującym kolorze (zielonym, na złoto). Niektóre produkty korzystają również ze słabego odbicia, które można uzyskać, umieszczając je na białej lub czarnej błyszczącej płytce.

Fotografowie komercyjni często koncentrują się na fotografii produktowej.

Komercyjna jest często definiowana jako dowolna fotografia, za którą fotograf jest opłacany i ewentualnie retusz zdjęć w Photoshopie. Inne obszary specjalizacji to: Fotografia stylu życia, fotografia żywnościowa, fotografia architektoniczna i portret.

Profesjonalna fotografia produktowa może znacznie poprawić jakość fotografii na wielu witrynach. Profesjonaliści rozumieją, jak używać właściwego oświetlenia, materiałów tła, kąta widzenia aparatu, ostrości i głębi ostrości, a także innych kwestii technicznych.

Termin fotografia komercyjna odnosi się zwykle do fotografii wykorzystywanej w materiałach reklamowych i marketingowych. Ta forma fotografii ma na celu promocję lub sprzedaż usługi lub produktu. Zdjęcia fotograficzne są zwykle wykonywane przy użyciu tradycyjnych technik studyjnych i aparatów cyfrowych z obrazami bezpośrednio importowanymi do komputerów w celu wykorzystania ich w projektach i układach.

Wraz z rozprzestrzeniającym się aparatem na urządzenia mobilne wielu ludzi jest niestety błędnie sądzić, że mogą oni robić zdjęcia profesjonalne na poziomie odpowiednim dla marketingu lub reklamy drukowanej lub na stronach internetowych. Bez pełnego zrozumienia kompozycji i oświetlenia oraz powszechnie używanego „profesjonalnego” sprzętu, takiego jak statyw, wiele osób sprzedaje swoją prezentację biznesową za pomocą nieprofesjonalnych obrazów. Co więcej, większość profesjonalnych fotografów produktów zajmuje się „postprodukcyjnymi” zadaniami wszelkich niezbędnych retuszów, przycinania i ulepszania zdjęć.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close